• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Större lån med avbetalningstid på 15 år

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Trodde jag skulle få 20% men var tydligen "bara" 15... Få ner, hur menar ni då, att jag skall fråga om dom kan sänka den? Kanske beror på låntagarens förutsättningar oxå och mina var inte direkt dom bästa
Men du har väl kvar lånet nu, men bättre förutsättningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Men du har väl kvar lånet nu, men bättre förutsättningar?
Ja med detta lån löste jag BN lån + kreditkort och Bigbank. Båda med ränta på över 20%. Men ska ev lösa allt nu i sept då en storbank gått med på att baka in allt i bolånet men rätt tuffa krav och återbet takt och sparande. Måste räkna på skillnaden vad jag betalar nu och sen om ja klarar det.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja med detta lån löste jag BN lån + kreditkort och Bigbank. Båda med ränta på över 20%. Men ska ev lösa allt nu i sept då en storbank gått med på att baka in allt i bolånet men rätt tuffa krav och återbet takt och sparande. Måste räkna på skillnaden vad jag betalar nu och sen om ja klarar det.
Funkar inte kalkylen så testa Lendo, de bjuder på uppläggningsavgift (ofta 495kr) till mitten av sep.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Funkar inte kalkylen så testa Lendo, de bjuder på uppläggningsavgift (ofta 495kr) till mitten av sep.
Alltså jag har just löst massa lpn med hjälp av Remember och fått bra betyg nu, så inget akut här, jag svarade bra trådstartaren. Sen ska jag nu i sep ev förbättra min situation ännu bättre me å baka in Remember å en till i bolånet, men storbanken har tuffa krav så får se om jag nappar el väntar. Ha en bra kväll :)
 
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag undrar om det är möjligt att låna en större lån (ca 350.000 kr) med avbetalningstid på 15 år? Oftast får man bara erbjudande om avbetalningstid på max 12 år, även om det står t.ex. på Lendo att man kan välja en gräns på 15 år när man ansöker om lån. Hade jag fått en avbetalning på 15 år då kunde detta vara så klart en lösning i min situation. Är det någon som lyckats att få en större lån med längre tid än 12 år? Tack!

Avida Finans
Balanzia
Collector Bank
Konsumentkredit
re:member
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Balanzia erbjuder max 250.000 och tyvärr inte 350.000 som hon är ute efter.
 

Birgitta76

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Balanzia erbjuder max 250.000 och tyvärr inte 350.000 som hon är ute efter.
Det är bra att veta att de inte lånar ut mer än 250 000 kr. Men funderar också på att man kan prova ansöka om 250K och 100K hos två olika banker, eftersom det är mycket tveksamt att någon bank vill låna ut 350K när jag har årsinkomst 240-250k. Så jag är tacksam för all information
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det är nog som du säger, 350.000 är ofta lite tuffare eftersom dom ofta då kräver kompletteringar men även en medsökande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp